diumenge, 12 de juny del 2011

L'experiència (o persona) que m'ha marcat!

Des de la tutoria se ens va encarregar una tasca. Aquesta consistia en fer una reflexió sobre una matèria o experiència que ens hagués marcat en la nostra persona i que ens ha fet “encendre la bombeta” per voler ser mestres.
Duc temps pensant en el meu passat, vaig viure molt bones experiències a l’escola, després a l’institut fent secundària i una de les que va començar a influir, van ser dos mestres d’un institut a Madrid on vaig acabar el batxillerat.

Però si pens i me deman realment que m’ha marcat, que ha significat un abans i un després en la meva persona doncs he de dir que no és un fet puntual ni una assignatura sinó una mestra.

En aquest segon curs he tingut la sort de conèixer na Cris Moll. Pens que ha estat una persona que m’ha marcat i m’ha fet pensar en moltes coses.
Ens ha proposat fer moltes feines que ens han suposat moltes hores a casa de temps personal i d’enrabiades, però de les quals he obtingut una gran recompensa.
Crec que amb la seva manera de ser i fer ens ha convidat a somiar amb una escola millor, potser utòpica en ocasions, però per la qual tenim moltes ganes de lluitar. Per la seva experiència ens explicava el què passa realment a les escoles i nosaltres ho completàvem amb les nostres experiències, aquest diàleg entre mestra i alumnes ens ha servit per somiar, crear cada dia coses noves, cercar alternatives...

Amb les dues matèries que ens ha donat na Cris aquest curs, ens ha fet pensar molt, argumentar i argumentar( crec que mai ho havia fet tant) i sobretot a sentir i tenir el dret d’emocionar-nos. Pens que m’ha ajudat molt davant la meva inseguretat i la meva manera de ser.
Tot no ha estat de color de rosa perquè amb ella m’he emportat el pitjor disgust durant aquests dos anys, com ha estat suspendre la primera assignatura, que en un primer moment me va semblar la fi del món! Però veig que aquesta caiguda m’ha ajudat alçar-me amb més força i mes ganes de treballar i superar-me a fi de convertir-me amb una millor persona i sobretot futura mestra.

Hem tractat un marc teòric molt interessant però que no es quedava amb un simple llibre de text o una explicació magistral(que no hem fet) sinó ens ha tocat a nosaltres endinsar-nos en aquest, treure la part amb la qual la podríem introduir dins les aules, veure com seria a la pràctica amb un cas real. Crec que ha estat molt beneficiós perquè tot ens ha suposat feines, recursos i estratègies per tractar d’aquí uns anys amb els infants, famílies i companys.

Pens que ens ha fet fer una molt bona feina, ens ha tret el millor de cadascú, ens ha il·lusionat i ens ha provocat, perquè somiem amb un altre tipus d’escola sobretot perquè tinguem clar el que volem i “lluitem” per aconseguir-ho.

En definitiva crec que ha estat una mestra i futura companya que m’ha marcat i ha sabut conèixer-me i treure el màxim positiu de la meva persona.

Me qued amb les darreres paraules que me va dedicar:
“ La teva mirada sensible a les persones i la teva capacitat d’esforç personal et faran ser una bona mestra. Cerca sempre l’horitzó els teus valors i l’orgull de ser com ets”.

GRÀCIES!

1 comentari:

  1. Que guapo!
    Crec que na Cris ens ha ben marcat a totes! Quina llàstima no tenir-la més! :(

    ResponElimina